یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked
سرخط خبرها

وزیر ارتباطات: کاربران فعال ایتا به ۱۹ میلیون رسید | این آمار نتیجه حمایت‌های وزارت ارتباطات است

  • کد خبر: ۱۴۶۸۸۴
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
وزیر ارتباطات: کاربران فعال ایتا به ۱۹ میلیون رسید | این آمار نتیجه حمایت‌های وزارت ارتباطات است
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، در گفتگویی جدید گفته پیام‌رسان ایتا طی سه ماه اخیر به ۱۹ میلیون کاربر فعال رسیده است و این آمار را نتیجه حمایت‌های وزارت ارتباطات دانسته است.

به گزارش شهرآرانیوز -  زارع‌پور به شکل مشخص نگفته منظورش کدام حمایت است اما می‌توان حدس زد رشد کاربران ایتا نتیجه فیلترینگ واتس‌اپ و اینستاگرام بوده است.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گفتگویی جدید با خبرگزاری فارس، درباره افزایش پهنای باند پیام‌رسان ایتا گفته است:

«اینکه پیام‌رسان ایتا توانست از سه میلیون کاربر فعال در طی سه ماه اخیر به ۱۹ میلیون کاربر فعال برسد، نتیجه حمایت‌های ما بوده است و ان‌شاءالله این حمایت‌ها ادامه خواهد داشت. هر قدر که پیام‌رسان‌های داخلی که به مردم خدمت می‌کنند و مردم میلیونی به آن‌ها اقبال کرده‌اند، به زیرساخت اعم از تجهیزات، پهنای باند و حمایت‌های مادی و معنوی نیاز داشته باشند، ما در خدمت‌شان هستیم و این مسیری است که آن را دنبال می‌کنیم.»

زارع‌پور ۱۹ آذر اعلام کرده بود ایتا به ۱۵.۲ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده است و حالا بعد از گذشت یک ماه و نیم، این رقم ۲۵ درصد رشد داشته و به ۱۹ میلیون رسیده است.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود به ساز و کار و شرایط حمایت از پیام رسان‌های داخلی اشاره کرد و گفت: «ما یک‌سری شرایط و ضوابطی داریم که تعداد کاربران پیام‌رسان‌ها از یک حدی که بیشتر شود، از آن‌ها حمایت می‌کنیم و تمام زیرساخت‌های مورد نیازشان را تأمین می‌کنیم.»

به گفته وی اکنون وزارت ارتباطات تمام توان خودش را به کار می‌گیرد تا از چهار پیام‌رسان ایتا، بله، سروش‌پلاس و روبیکا که به مردم خدمت‌رسانی می‌کند و کاربر بالای سه الی چهار میلیون نفر در روز دارند، حمایت کند: «هر چقدر هم لازم باشد ما حمایت‌های خودمان را در این مسیر ارتقا می‌دهیم.»

شایان ذکر است که احتمالا طی روز‌های آینده، وزارت ارتباطات از پروژه‌ای رونمایی خواهد کرد که در آن بتوان از هر یک از این پیام‌رسان‌ها، به پیام‌رسان دیگری پیام فرستاد و یا حتی تماس برقرار کرد. این پروژه که «یکپارچه سازی تبادل پیام بین پیام رسان‌ها» نام دارد ظاهرا با کمک تیم «گپ» پیش می‌رود که اخیرا یک نسخه شبیه‌سازی‌شده از توییتر بومی با نام «ویراستی» را نیز عرضه کردند. این پروژه قرار بود در دهه فجر رونمایی شود و هنوز تاریخ دقیق رونمایی از آن، اعلام نشده است. ناگفته نماند برخی پیام‌رسان‌های مانند آی‌گپ از این موضوع حمایت نکردند و به نظر می‌رسد دلیل اینکه نامشان در بین پیام‌رسان‌های تخت حمایت وزارت ارتباطات نیست، به همین موضوع برگردد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->